תאורה CCT - גוון אור מתחלף ומשתנה בגוף התאורה

תאורה CCT - גוון אור מתחלף ומשתנה בגוף התאורה

אחד העניינים החשובים שאנחנו צריכים להחליט לגבם הוא גוון התאורה בחלל החדר, ולכן תאורה CCT באה כאן לעזור לנו. נוכל להתאים את גוון התאורה על ידי החלפה ושינוי מותאם אישית.

כך לא צריך לדאוג ואפשר להנות מכמה עולמות ביחד.

מהי תאורה CCT מתחלפת או משתנה?

כדי להבין מהי תאורה CCT אשר מתחלפת או משתנה, ראשית כל צריך לדעת מהו גוון אור או גוון התאורה.

ובכן, כתבה על גוון אור ועל איך להתאים את הגוון של התאורה לפי חלל החדר. גוון האור הוא למעשה האור הנפלט מתוך מקור האור (הנורה) והוא נע בין גוון חם, לגוון קר. כאשר אור חם הוא בגווני צהוב כתום ואור קר בגווני אור כחול לבן.

תאורה CCT (ראשי תבות של Correlated Color Temperature) מתייחסת גם כן לגווני האור של גופי התאורה. אבל בעיקר מדובר על גוף תאורה עם גוון מתחלף או משתנה.

במילים אחרות, גוף תאורה CCT זהו גוף תאורה אשר גוון האור המופק מן המנורה יכול להתחלף באמצעות מתג או לחצן מיוחד אשר מאפשר שליטה מותאמת אישית בגוון האור. כלומר, גווני האור הם מובנים בתוך גוף התאורה.

יתרונות תאורה CCT משתנה

לגופי תאורה עם גוון אור מתחלף או משתנה יש יתרונות למה כדאי לבחור בהם:

מאפשר יצירת אווירה רצוייה - זה ידוע שתאורה עם גוונים חמים הם אווירה נעימה יותר ומתאימה לאזורים בהם אנחנו מבלים, נפגשים עם חברים ומשפחה ואפילו באזורים בהם אנחנו אוכלים.

התאמה לשעון הביולוגי שלנו - גווני אור קרים ואור יום מתאימים לשעות הבוקר בהם אנחנו ערים ועירניים, כאשר גווני אור חמים מתאימים יותר לשעות הערב בהם אנחנו עייפים וצריכים לנוח.

חסכוני כלכלית - במקום לקנות כמה גופי תאורה או לקנות כמה נורות בגווני שונים ולהחליף כל פעם, מנורה עם גוון מתחלף CCT חסכונית יותר מבחינה כלכלית. גוף תאורה אחד וזהו.

איך קונים גופי תאורה עם גוון מתחלף?

כאשר אתם מבקרים בחנות האונליין שלנו, תוכלו לבדוק אם גוף התאורה כולל גוון אור מתחלף באמצעות חיפוש המילה CCT בכותרת או בתיאור. לרוב תוכלו לראות שכתוב שיש גווני אור מובנים וניתן לבחור את הגוון המועדף על ידי לחצן בגוף עצמו.