תאורה למשרד - כך תבחרו את גופי התאורה המתאימים

תאורה למשרד - כך תבחרו את גופי התאורה המתאימים

צריכים לקנות גופי תאורה למשרד? לפני שאתם מתכוונים לרכוש, כדאי שתדעו מספר דברים חשובים שיכולים לסייע לכם בהחלטה. יש חשיבות בבחירת גופי תאורה המתאימים לכל חללי החדרים במשרד.

הנה כל מה שאתם חייבים לדעת.

גופי תאורה למשרד

המשרד משמש למטרות רבות כמו קבלת קהל, מקום עבודה, מקומות לפגישות עסקיות ועוד. המשרד עשוי לכלול אזורים נוספים כמו פינות מנוחה, מטבח או מטבחון, אזורי המתנה ועוד.

כאשר בוחרים תאורה למשרד חייבים לקחת בחשבון כמה פרמטרים, על מנת להבטיח שהתאורה שבחרתם מתאימה לכל אזור.

הנה כמה דברים שכדאי להתחשב בהם:

  • מטרת חלל החדר - המשרד מחולק לחללים ולחדרים נפרדים, ולכן חשוב כדאי להתחשב בכל חדר לפי המטרה שלו. חדר הישיבות נועד לפגישות וישיבות, אזורי עבודה או אופן ספייס מיועדים לעבודה ותקופה מיטבית, מטבחון הוא המקום בו רוצים להירגע, אזור המתנה או הקבלה מיועדים לקבלת קהל וכך הלאה.
  • גודל חלל החדר - ככל שחלל החדר גדול יותר או מורכב יותר, יש צורך לשלב יותר גופי תאורה על מנת לספק את התאורה הנדרשת להארת כל אזור.
  • חלונות ואור טבעי - כמות האור הטבעי ומיקומי החלונות חשובים כדי לוודא שאתם בוחרים תאורה מספקת להארת האזורים ועל מנת למנוע סינוור מיותר.
  • צריכת חשמל - מאחר שגופי התאורה במשרד צפויים לפעול שעות ממושכות ולאורך היום, כדאי לבחור גופי תאורה חסכוניים בחשמל כמו לדוגמה גופי תאורה עשויים לד. אלא שתאורת לד בעלת משך חיים ארוך יותר ויש להם עוצמת אור חזקה יותר.
  • עיצוב המשרד - אם יש לכם קו עיצובי ייעודי במשרד, כדאי לשלב גם את התאורה עם העיצוב הכללי. דבר שיגרום לסינרגיה טובה יותר.

בחירת תאורה למשרד - כך תעשו את זה

לכל חדר במשרד יש מטרה משלו ולכן לכל אחד מהם צריך להתאים גופי תאורה בצבעים וגוונים מותאמים. כך תבחרו גופי תאורה לפי סוג החדר:

אזורי עבודה

אזורי העבודה או חללי העבודה הפתוחים המיועדים לעבודה, מוטב שיכלולו גופי תאורה גדולים ובגווני אור קר עם עוצמה חזקה לשיפור האפקטיביות ויצירת תקופה מיטבית. אפשר לשלב גופי תאורה שהם פאנלים לד, צמודי תקרה, מנורות שולחן או מנורות קיר אבל לא רק. אם ניתן, מומלץ גם תאורה בגווני אור חמימים יותר כדי ליצור אווירה רגועה בחלל.

פינות קפה ומטבחונים

אזורי פינת קפה, מטבח, מטבחון או חדר אוכל הם מקומות בהם העובדים נחים מעבודה ולכן הם צריכים לכלול גופי תאורה רגועים ונעימים. מומלץ לכלול תאורה בגווני אור חמים יותר. צמודי תקרה מתאימים כאן במיוחד, מאחר שהם אפקטיביים וחסכוניים במקום ואפשר להציב אותן במרכז.

משרד סגור

אם בתוך המשרד יש חלל או משרד פנימי שהוא סגור (למשל עבור מנכ"ל וכדומה) אז כדאי שהוא יכלול גופי תאורה בגוונים נעימים ורגועים ליצירת אווירה כללית בחדר וגוף תאורה מרכזי בגוון אור חם מעל שולחן העבודה.

אזור המתנה

אם אתם מקבלים קהל במשרד ויש לכם פינת המתנה, אזור בו הקהל ממתין עד לפגישה אליה הוא הגיע, כדאי שאותו אזור יהיה בגוונים חמים ונעימים כמו פאנלים לד או צמודי תקרה. אם מדובר על משרד מעוצב, אז אפשר בהחלט להוסיף מנורות תלייה או נברשות יפות.

אזורי מנוחה לעובדים

בעיקר במשרדי הייטק למינהם, יש אזורים בהם צוות העובדים יכול לנוח בזמן ההפסקה. זה המקום להתייחס אליו בחשיבות רבה, מאחר שכאן מתאימים גופי תאורה מאוד רגועים ונעימים, כאלו שיגרמו לעובדים להשתחרר ולחזור עם כוחות מחודשים.