תאורה לחנויות - כך תתאימו את התאורה לחנות שלכם

תאורה לחנויות - כך תתאימו את התאורה לחנות שלכם

בין אם אתם מקימים חנות חדשה, משפצים אותה, משיקים מחדש או פשוט רוצים להחליף, יש כמה דברים שחשוב לדעת על תאורה לחנויות. הבחירה אולי נראית פשוטה וקלה, אבל המחשבה על סוגי גופים, גוונים, מקומות ואזורי החללים יגרמו לכם לחשוב שנית.

לא צריך לדאוג, אנחנו כאן כדי לסייע לכם.

תאורה לחנויות

החנות שלכם היא המקום אליו מגיעים הלקוחות כדי לקנות את המוצרים שאתם מוכרים, וחשוב להתאים גופי תאורה מתאימים לחנויות. אמנם יש הבדל אילו סוגי מוצרים אתם מוכרים, אבל לכל החנויות דרושים גופי תאורה הולמים וכאלו שיהיו נעימים ויזמינו את הלקוחות אצלכם.

היינו אומרים אפילו שהתאורה היא אחד הגורמים המשפיעים שיכולים להשפיע על לקוחות האם להיכנס לחנות שלכם או לא. תאורה חלשה מדי ושאינה מעוצבת, למשל, תגרום ללקוחות לא להיכנס ואפילו לצאת אם מרגישים לא בנוח.

אז מה צריך לקחת בחשבון?

  • אזור החלל בחנות - בחנויות יש חללים רבים כמו אזור מדידה, החלל הכללי, חללים ייעודיים למוצרים מסויימים, פינות השקה, אזור הקופה והתשלום, המבואה, המחסן, המשרדים בחנות, חלון רוואה ועוד. לכל אלו חשוב להתאים גופי תאורה המתאימים ביותר.
  • גודל החלל - לגודל החלל, במיוחד אם הוא מחולק לאזורים מסויימים, יש חשיבות לא פחותה, מאחר שיש צורך להתאים את הכמות הנדרשת של גופי תאורה להארה באופן המבטיח כמות אור מספקת ועוצמה ראוייה לכל פריט.
  • העיצוב הכללי של החנות - גופי התאורה צריכים להשתלב ביחד בצורה מיטבית עם שאר האלמנטים בחלל החנות שלכם. אם הסגנון הוא עכשווי, תצטרכו לבחור גם גופי תאורה מודרניים יותר ואפילו שילוב עם תאורה בצבעים שונים.
  • צריכת חשמל - התאורה בצורה טבעית פועלת שעות רבות במהלך היום בחנות ולכן גופי התאורה צריכים להיות חסכוניים בחשמל, כמו למשל גופי תאורת לד.
  • יצירת אווירה רצוייה - אחד הגורמים שמשפיעים על האווירה בחלל החנות שלכם, ובאופן כללי הוא גוון האור. לא הצבע של הנורה או גוף התאורה, אלא הגוון המופק ממקור האור. כאשר גוונים חמים נעימים ורגועים יותר וגוונים קרים מתאימים לסביבות עבודה.

בחירת תאורה לחנויות - כך תבחרו תאורה לחנות שלכם

הנה כמה המלצות על איך לבחור תאורה לפי אזור וחלל המיקום בחנות.

מבואה

המבואה היא הכניסה לחנות שלכם, בין אם התאורה לפני כניסה או מיד אחריה, כדאי לשלב תאורה מזמינה כזו שגורמת ללקוחות לרצות להיכנס לחנות. תאורה בגוון אור חם או בינוני מזמינה יותר, אפשר לשלב ספוטים, שקועי תקרה, מנורות תליה או צמודי תקרה או אחרים כמובן.

חלון רוואה

חלון הכניסה לחנות בו תוכלו להציג או להבליט מוצרים מסויימים הוא אחד האזורים החשובים, שכן גם הוא מזמין את הלקוחות להיכנס לחנות שלכם. התאורה שם צריכה להזמין, היא אינה חייבת להיות עוצמתית אבל מומלץ שתהיה ממוקדת עם דגש על המוצרים. ספוטים הם הגופים המתאימים ביותר.

פינות השקה או סיילים

באזורים או פינות בהם אתם מציגים את המוצרים החדשים או הסיילים, כדאי להתאים תאורה ייעודית שמדגישה את אותו אזור, לדוגמה מנורות תלייה או ספוטים, או אפילו מנורות צילינדר. אפשר לשלב תאורה בגוונים או בצבעים שונים כדי להבליט את אותו אזור.

החלל הכללי של החנות

החלל הכללי של החנות בו הלקוחות שלכם מבלים את רוב הזמן, מחפשים מוצרים, מסתובבים ועוברים בין הפריטים, צריך לכלול את התאורה הטובה ביותר ללקוח בגלל אותה סיבה. האור צריך להיות חזק מספיק להארה של הפריטים והמעברים. אם התקרה של החנות גבוהה, מומלץ לשלב מנורות תלייה או פאנלים לד נתלים. אם התקרה נמוכה, עדיף גופי תאורה חסכוניים במקום כמו צמודי תקרה או שקועי תקרה. במקרה של פריטים קרובים לקיר, אז גם מנורות קיר או צמודות קיר מתאימות כאן.

אזור מדידה

אזור המדידה הוא אזור אינטימי יותר הנמצא בחנויות בגדים ושם מתאימה תאורה נעימה ושאינה חזקה מאוד. שקועי תקרה, צמודי תקרה או ספורטים יכולים להתאים.

אם כבר, באזורים בהם יש מראות כדי שהלקוחות יוכלו לראות איך הלבוש מתאים להם, כדאי אם כבר לשלב מראות עם תאורה. אלו גופי תאורה הנסתרים מאחורי המראה או מקדימה, ומוסיפים אפקט עיצובי נוסף.

הקופה ואזור התשלום

בקופה הלקוחות באים לשלם על הפריטים ולצאת ולכן התאורה צריכה להיות נעימה, מומלץ בגוונים חמימים וחזקים, כדי שהלקוחות ייראו על מה הם משלמים ומה הם לוקחים איתם.

המחסן

המחסן, בשונה משאר החנות צריך להכיל גופי תאורה עוצמתיים וחזקים, מומלץ בגווני אור קרים, המיועדים לאזורי עבודה. כך העובדים יוכלו למצוא טוב יותר את הפריטים שיש להוציא לתצוגה לחנות.

אזורים ייעודיים

אם החנות שלכם במדרחוב או כביש מרכזי, תוכלו לשלב תאורה באזורים ייעודיים כדי לספק הארה 24 שעות לחנות. מה שגם יגרום ללקוחות לזהות את החנות גם אם הם עוברים בשעות מאוחרות. כאן מתאימים שקועי תקרה לד, כאלו שיהיו עוצמתיים וחסכוניים בחשמל.