גופי תאורה מיוחדים - מנורות וגופים שהם לא רק מאירים

גופי תאורה מיוחדים - מנורות וגופים שהם לא רק מאירים

כאשר מעוניינים לבחור תאורה לבית או למשרד או למקום אחר, לוקחים בחשבון כמה נתונים כמו העיצוב של חלל החדר, ואפשר להתאים אליו גם גופי תאורה מיוחדים. מנורות כאלו מוסיפות ערך ויוצרות אווירה מיוחדת.

הנה כל מה שתרצו לדעת עליהם.

מהם גופי תאורה מיוחדים?

גופי תאורה לא חייבים רק להאיר, או במילים אחרות, כיום גופי תאורה משמשים כמה מטרות ולא רק מטרה אחת שהיה מקובל לחשוב עליה בעבר. אם פעם היינו משתמשים בגופי תאורה כדי להאיר את חלל החדר, היום כבר אנחנו רוצים לעצב את חלל החדר עם התאורה.

תארו לעצמכם שאתם נכנסים לבית של חבר או למשרד, מסעדה או מקום ציבורי אחר, ואומרים וואו.. כך שגופי התאורה לוקחים את תשומת הלב שלכם מיד. זה המקום בו גופי תאורה מעוצבים משמשים למטרה נוספת שהיא העיצוב.

למעשה, דיברנו על זה לא מעט פעמים בתכנים הקודמים, כאשר אמרנו שיש 2 סוגי תאורה עיקריים והם: תאורה ראשית שהיא תאורה פונקציונאלית שנועדה לספק את התאורה הנדרשת לחלל החדר וגם תאורה משנית שהיא תאורת אווירה הנועדה ליצור את האווירה סביב.

האמת, כיום גופי תאורה מעוצבים יכולים גם להאיר בצורה הנדרשת להארת חלל החדר וגם להיות תאורת אווירה שמוסיפה ערך ואלמנטים עיצוביים.

סגנונות גופי תאורה מעוצבים

אם אתם רוצים לדעת איך גופי תאורה מעוצבים נראים או אילו סגנונות קיימים, אז הנה כמה מהם, גופי תאורה שהם לא רק גופי תאורה:

גוף תאורה שהוא גם עמדת צילום

מנורות יכולות לשמש גם למטרה של צילום סלפי, איתן משתמשים בלוגים, משפיענים ואושיות ברשתות חברתיות. גופי תאורה רינג לייט הן כמו עמדות צילום עם חצובות אותן ניתן לנייד ממקום למקום, למקם במרכז התאורה את מכשיר הצילום או הטלפון ולבצע את התצלומים.

גוף תאורה שהוא גם מראה

מי אמר שהתאורה לא יכולה להיות גם עמדת טיפוח? גופי תאורה שהם מראות מוארות או מראות עם תאורה מוכיחות זאת. התאורה יכולה להיות סביב המראה או בצד האחורי שלה בתור תאורת אווירה או אפילו על הצד הקדמי שלה כדי להאיר את הפנים לצרכי טיפוח.

גוף תאורה שהוא גם שולחן

אם אתם קוראים ספר או שותים קפה או תה, אז למה שגוף התאורה לא יהיה גם שולחן עליו ניתן להניח את הספר או הספל? גופי תאורה שהם מנורות עמידה יכולים להיות גם שולחן, כך שאם אתם קוראים ספר והחלטתם לנוח, תוכלו להניח את הספר על המנורה (ליתר דיוק, על השולחן שהוא חלק מהמנורה) ולאחר מכן לנוח על הכורסא שלכם.

גוף תאורה שהוא כמו עץ עם פירות

אם אתם אוהבים עץ וצבעי עץ בבית, אז נחמד יהיה אם הם גם יאירו ויוסיפו צבע לבית. גופי תאורה יכולים להיות כמו עץ או גבעול עם אהילים בהם נמצאות מנורות. כך תוכלו להרגיש שהטבע מגיע גם לבית.

גוף תאורה שהוא כמו תמונה

גופי תאורה יכולים להיות מסגרות של תמונות או פריטים אומנותיים. כך למשל, במקום מנורה רגילה של קבלן, תוכלו לבחור בגוף תאורה שהוא מעוצב בסגנון מסגרות מלבניות של תמונות בין אם הם צמודי קיר או מנורות תלייה.

גוף תאורה שהוא גם ברז מים

אמנם אין באמת בו מים או חיבור למים, אבל גוף תאורה כזה כן נראה כמו ברז. הוא יכול להתאים לעיצובים מיוחדים כמו דירות סטודיו או עיצובים אפורים כמו של בטון.

גוף תאורה שהוא בתוך מאוורר תקרה

רובנו מכירים מאווררי תקרה ואפילו מאווררים אשר משולבים עם תאורה. אבל יש גם גופי תאורה שהמאוורר מסתתר בתוכה דווקא. זה מצב אידיאלי אם אתם לא אוהבים את הכנפיים של מאוורר התקרה או שאין מספיק מקום לכנפיים של המאוורר.

גוף תאורה שהוא גם מטען

אם כבר יש שקע וחיבור לחשמל עבור המנורה, למה שהיא לא תשמש גם בתור מטען לטלפון? יש מנורות קיר מיוחדות ומעוצבות הכוללות חיבור USB כדי להטעין את הטלפון או המכשירים האחרים עם שקע USB.

גוף תאורה שהוא גם מודולרי עם מגנט

אם כבר מתכננים תאורה לבית, אז אפשר גם להכין תשתית ופסי תאורה מגנטיים המאפשרים להתקין ולהסיר גופי תאורה בקלות בצורה מגנטית. אם החלטתם לשנות את הכיוון או את סוג גוף התאורה, את המיקום שלו, או את הצבע, התאורה המגנטית היא הפיתרון המעולה ביותר.