בחירת תאורה לחדרי רחצה ואמבטיה - כל מה שאתם חייבים לדעת

בחירת תאורה לחדרי רחצה ואמבטיה - כל מה שאתם חייבים לדעת

חדר הרחצה, המקלחת או האמבטיה הוא אחד החדרים החשובים שכן הוא מיועד בעיקר לצרכי טיפוח והיגיינה וכאן גם נכנסת התאורה כמובן. בחירת תאורה לחדרי רחצה ואמבטיה היא קריטית לאור בשל החשיבות הרבה שלה במקום זה.

הנה כל מה שאתם צריכים לדעת.

תאורה לחדרי רחצה ואמבטיה

כאשר אנחנו הולכים לישון או מתעוררים, המקום הראשון אליו אנחנו מגיעים בדרך כלל הוא חדר הרחצה, האמבטיה או המקלחת. אלא שאם אנחנו עושים זאת בשעות בהם אין מספיק אור טבעי, בלילה או לפנות בוקר, אנחנו עושים שימוש והפעלה של גופי תאורה.

חדר הרחצה משמש עבורנו בתור המקום לטיפוח הגוף והפנים, היגיינה ופינוק. אנחנו יכולים להתפנק במקלחת טובה בה מרגישים ריפוי ומנוחה. אלא גם טיפוח כמו גילוח או קוסמטיקה כדי להרגיש טובים יותר, במיוחד כאשר יוצאים למקומות אחרים מחוץ לבית.

כאן נכנסת התאורה שצריכה לתת מענה לכל הרצונות שלנו והדרישות של חדר מסוג זה. תאורה שתהיה מתאימה, כזו שתאיר בצורה טובה אך לא יותר מדי, תאורה בטיחותית ונוחה במיוחד לעיניים.

מה חשוב לדעת כאשר קונים גופי תאורה לחדר רחצה?

כאשר אנחנו קונים גופי תאורה לאמבטיה ולחדרי רחצה, אנו צריכים לקחת בחשבון מספר היבטים:

תאורת מטרה

מטרת התאורה והפונקציונאליות שלה צריכה להתאים לשימושים היומיומיים שאנחנו עושים בחדר הרחצה והאמבטיה.

התאורה צריכה להתאים גם למקלחת, גם לגילוח או לטיפוח, גם לניקיון או וגם לתברואה אם החדר הזה כולל גם שירותים.

בריאות ופיזיולוגיה

לחדר זה אנחנו מגיעים כמה פעמים ביום. בשעות הבוקר, במיוחד לטיפוח כאשר יוצאים מהבית, ובשעות הלילה, במיוחד להיגיינה וניקיון כאשר הולכים לנוח. כמובן שהולכים אליו גם במהלך היום לצרכי היגיינה.

בשעות הליל או הבוקר אנחנו עשויים להיות עירניים פחות ולכן יש חשיבות בלהתאים את התאורה לפי גוון או עוצמה מתאימה, כזו שאינה פוגעת בגוף שלנו בריאותית בעת יצור הורמון המלטונין.

בטיחות

הבטיחות היא חשובה במיוחד כאשר מדובר על חדר כזה. חדר הרחצה והאמבטיה כולל הרבה מים ואדים ולכן התאורה צריכה להתאים למצב המיוחד הזה.

שימוש בגופי תאורה שאינם מתאימים היא סכנה ממשית, ומעבר לכך עשויה לפגוע בביצועי גופי התאורה ואביזרי החשמל, לרבות בלאי והנזקים האחרים.

סוגי גופי תאורה

לחדר האמבטיה יכולים להתאים מגוון סוגי תאורה כמו למשל, פאנל לד, צמוד תקרה, מנורת קיר, פלפון, שקוע תקרה או קיר, ספוט, תאורת מראה ועוד.

איך בוחרים תאורה לחדר רחצה?

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור תאורה לחדרי רחצה בצורה מתאימה ונכונה:

נצלו את האור הטבעי

האור הטבעי הוא הטוב ביותר לאור היתרונות הבריאותיים שלו לגוף שלנו. לכן כדאי להתאים את התאורה כך, שהאור הטבעי יוכל לספק מענה טוב לאורך שעות היום בהם אור היום הוא החזק ביותר.

וודאו כי גוף התאורה אטום למים ואדים

גוף התאורה לחדרי האמבטיה חייבים להיות עם תקן הכולל אטימות מעולה כנגד כניסה של מים או אדים. כך תוכלו לוודא שהשימוש בחדר זה הוא בטיחותי.

בחרו גווני אור שונים

לגווני אור יש השפעה חשובה גם על הבריאות שלנו. גווני אור חמים טובים יותר לעיניים ולגוף שלנו במיוחד. גווני אור קרים טובים יותר כאשר אנחנו עירניים וצריכים תאורה אפקטיבית

הוסיפו עמעם

עמעם (דימר) הוא מכשיר חשמלי המאפשר לשלוט על עוצמת התאורה. כך שתוכלו להשתמש בעוצמה חלשה לפני שהולכים לישון או כאשר קמים, ועוצמה חזקה כאשר התאורה משתמשת לנו כמשימה כלשהי (כמו מקלחת או גילוח).

התאימו לעיצוב החדר

כדאי לבחור גופי תאורה שיכולים להשתלב יחד מצויין עם שאר האלמנטים בחדר הרחצה כמו המקלחת, הכיור, הרצפות, צבע הקירות, האביזרים ועוד.

שלבו מספר גופי תאורה משלימים

משום שיש כמה שימושים לחדר הרחצה, סביר לשלב גופי תאורה משלימים ומתאימים ביחד, בין התאורה המרכזית לתאורה הדקורטיבית והמשלימה.

כך למשל, תוכלו לשלב בין צמוד תקרה או פאנל לד חזק, לבין מנורת קיר באזור הטיפוח והגילוח. דוגמה נוספת היא שילוב עם מראה מוארת.

זה הכל, מוזמנים להיכנס לקטגוריית תאורה לאמבטיה כדי למצוא את כל גופי התאורה המתאימים לחדר כזה.