ניקוי גופי תאורה - איך עושים את זה נכון?

ניקוי גופי תאורה - איך עושים את זה נכון?

גופי התאורה בבית או במשרד צוברים אבק, לכלוך ואף חרקים למינהם המוצאים שם בית חם ונעים ולכן יש חשיבות לתת דגש על ניקוי גופי תאורה. הניקוי נעשה בהתאם לסוג גוף התאורה והרכיבים שלו.

ניקוי גופי תאורה חשוב באותה מידה כמו שעורכים ניקיון לבית, במיוחד לקראת החגים.

חשיבות ניקוי גופי תאורה

לניקוי של גופי תאורה יש חשיבות רבה מאחר שהם צוברים אבק, חרקים, כורי עכביש ולכלוך אחר. כלל הלכלוך עליהם פוגע בתפקוד שלהם לשרת אותנו בהתאם לדרישות שלנו.

גופי תאורה צוברים אבק מה שגורם לכך שהם הופכים להיות יעילים פחות. האבק מכסה את התאורה וגורם לגוף התאורה להיות פחות מאיר ויפה כמו שהיה כאשר נרכש.

אלא שגם מבחינה בריאותית זה לא בריא כאשר יש אבק ולכלוך אחר, אותו אנחנו נושמים בחזרה כאשר נמצאים בחלל החדר.

אם זה לא מספיק, ניקוי גופי תאורה משפיע גם על הבלאי שלהם. ככל שהגוף נקי ומתוחזק יותר, כך הוא נשמר לאורך זמן וניתן להשתמש בו לתקופות ממושכות יותר.

מה צריך לשים לב כאשר עושים ניקוי גופי תאורה?

גופי תאורה הם מוצרי חשמל ולכן צריך להתייחס אליהם בהתאם

ראשית כל, חשוב להימנע משימוש בחומרים כימיים כאלו או אחרים, אשר עשויים לפגוע בגופי התאורה. יכול להיות חשש סביר שרכיבים מגוף התאורה יתקלפו או יהפכו להיות חלודה. לכן, כדאי לשים לב לדרישות והחומרים בהם משתמשים.

גופי תאורה אשר ניתנים להפרדה, כדאי להפריד את המרכיבים מבעוד מועד. דוגמה לכך הוא פירוק הקריסטלים או האהילים של גוף התאורה, ואפילו גם הנורות.

כדאי לדאוג גם לסביבה בטיחותית. עבודה עם סולם תקני ואף עם עוד אדם ליד, כדי לסייע ולמנוע נפילה, שימוש בציוד הגנה הולם כמו משקפיים וכפפות ועוד.

יש לדאוג גם לניתוק החשמל עם מספק ואם יש חשש אז גם את המספק הראשי. כמובן זה הזמן שגופי תאורה מסויימים או נורות יכולים להתחמם ולכן כדאי לכבות את האור מראש כדי לאפשר להם להתקרר.

שימוש במים הוא אינו סביר, מאחר שמדובר על מוצרי חשמל, אלא שגם רכיבים נוספים יכולים להיפגע מכך כדוגמת גבס שעלול להיהרס במגע עם מים.

איך לנקות גופי תאורה בצורה נכונה?

כל גוף תאורה וכל מרכיב שלו דורשים ניקיון נכון.

במידה ואתם עושים ניקוי תכוף, אפשר לעשות שימוש במברשת לצורך ניקוי האבק על גוף התאורה והאזור בו הוא מותקן. אבל יש יותר הצטברות אבק ולכלוך, כדי להמשיך הלאה ככתוב כאן לניקוי מעמיק יותר.

ניקוי אהילים או קריסטלים או מכסים

בגופי תאורה שהם מנורות תלייה או נברשות, ניתן ואף מומלץ לפרק את האהילים או קריסטלים אשר ניתנים להסרה. אם הם ממש מלוכלכים, ניתן לנקות אותם בסבון ומים, לנגב אותם במטלית לחה או יבשה על מנת ללטש אותם.

הדבר תקף גם לגבי גופי תאורה בהם יש מכסים הניתנים לניתוק ולחיבור.

לאחר הניקוי, מחזירים אותם למקום בזהירות תוך וידוא שהם הותקנו בצורה תקינה.

ניקוי נורות

אם הנורות ניתנות לפירוק, כאלו עם הברגה או חיבור לבית נורה, ניתן להסיר אותם כדי לנקות במטלית יבשה או לחה. כדאי להשתמש בכפפות על מנת למנוע מגע ישיר עם הידיים בנורות רגישות.

לאחר הניקוי יש להחזיר אותם למקומם.

ניקוי בית גוף התאורה

שאר החלקים בגוף התאורה שאינם ניתנים להסרה או ניקוי, יש להשתמש במטלית לחה או יבשה על מנת להסיר את האבק והלכלוך על גופי התאורה. ייתכן ויהיה צורך לעשות שימוש בסולם כדי להגיע אליהם.

מומלץ להימנע מניקוי (במיוחד לח) באזורים סגורים או מוסתרים, בהם יש חשמל ישיר כדוגמת הכבלים או בית הנורה.

כל כמה זמן לעשות ניקוי גופי תאורה?

זו שאלה טובה. כולנו עושים ניקיון בבית בצורה שונה, יש אלו עושים ניקוי כל יום ויש אלו כמה פעמים בשבוע או בחודש.

ניקוי לעיתים רחוקות הוא קשה יותר, מאחר שתצטבר שכבה גדולה של אבק או כמות גדולה של חרקים למינהם. ניקוי לעיתים קרובות קל יותר כי אפשר להשתמש ברוב המקרים במברשת קלה.