חיסכון בחשמל בבית עם תאורה - כל הטיפים שיעזרו לכם לחסוך בעלויות

חיסכון בחשמל בבית עם תאורה - כל הטיפים שיעזרו לכם לחסוך בעלויות

המחירים לצרכן עולים ובינהם גם עלויות החשמל. נראה שאין הרבה מה לעשות עם זה, אבל יש כמה טיפים של חיסכון בחשמל עם תאורה שכדאי להכיר.

שימוש נכון עם תאורה יכול לגרום לחיסכון בחשמל ולשיפור איכות החיים.

חיסכון בחשמל עם תאורה

השימוש בתאורה מהווה שיעור נכבד מסך צריכת החשמל בבית (צריכה הכוללת את כל המכשירים המחוברים לחשמל בבית). לכן זה הזמן לתכנן נכון יותר ולהבין כיצד ניתן לעשות שימוש נכון וחכם במגוון מוצרי התאורה כדי לשמור על רמת החיים ובמקביל לחסוך בעלויות החשמל.

התאורה כיום בעלת שימושים רבים. השימוש העיקרי הוא הפונקציונאליות שלו, כלומר השימוש שלו כדי להאיר את הבית ואת הגינה. השימוש הנוסף הוא האווירה והדקורציה, כך שהוא מהווה גם פריט עיצוב הבית.

בזמן שהמחירים השונים של מוצרים או שירותים עולים, התאורה דווקא יכולה לעזור לנו. בהרבה מקרים, אפשר לגרום לבית שלכם גם להיות מואר וגם לצמצם בהוצאות על שירות החשמל.

טיפים לחיסכון בחשמל עם תאורה

הנה טיפים ששווים לכם הרבה הכסף.

1. שימוש בתאורה הטבעית

התאורה הטבעית היא הטובה ביותר. היא טבעית, היא משפיעה על אורח החיים שלנו לטובה והיא ניתנת בחינם. הכנסת האור הטבעי לבית גם מאירה את הבית וגם מאפשרת לנו לחסוך הרבה כסף על הוצאות החשמל והתאורה.

כדאי לתת דגש בכיווני פתחי הבית גם בתכנון העיצוב בבית, הסטת הוילונות ופתיחת התריסים בבית.

2. נורות חסכוניות בחשמל

נורות לד הן הנורות החסכוניות ביותר כיום. הן חסכוניות עד פי 5 בערך לעומת נורות ליבון הרגילות. גם אורך החיים הממוצע גדול פי 50 בערך.

אלא שכיום אפשר לרכוש אותם במחירים זולים יותר משמעותית, מה שהופך להיות השקעה כדאית וחיסכון משמעותי לטווח ארוך.

3. ניקיון גופי התאורה

האבק והלכלוך המצטברים על גוף התאורה מקשים עליו להמשיך לספק את העוצמה הרצויה. לכן הניקיון של גופי התאורה והנורות מחזירים לגוף התאורה את העוצמה הנדרשת כדי להאיר את החלל של החדר.

4. גופי תאורה נכונים

גופי תאורה צריכים להיות מותאמים גם לעיצוב שאנחנו רוצים וגם למטרה הפונקציונאלית שלהם כדי להאיר את האזור המיועד בבית.

כך לדוגמה, גם גוף התאורה חלש מדי, נצטרך להפעיל גוף תאורה נוסף. אם גוף התאורה חזק מדי, ייתכן שהוא לא מתאים לאווירה הרצויה בבית ואפילו מאיר יותר מדי שלא לצורך. כל אלו גורמים להוצאות מיותרות של החשמל.

שימוש נכון של גודל גוף התאורה, הכמות שלהם, ההספק שלכם ואפילו האם יש להם עמעם להגדלה או הפחתה של עוצמת האור, מאפשרת לנו לחסוך בעלויות החשמל בבית.

5. שימוש במראות

למראות יש תפקידים רבים. לא רק לצרכי טיפוח או תחושה של חלל חדר גדול יותר, אלא גם האפשרות להעברה של קרני האור לאזורים נוספים בבית שהם חשוכים יותר, בשל המחסור בחלונות או אור טבעי.

כיום אפשר גם למצוא מראות עם תאורה שנותנים פיתרון מושלם גם בשעות בהן אין אור טבעי.

6. שימוש בתאורה סולארית

כמות השמש שיש בישראל מספיקה כדי לנצל את קרני השמש למטרות רבות ובינהם גם הארה של הבית או הגינה. שימוש עם תאורה סולארית, מאפשרת לנו לחסוך בעלויות החשמל, משום שגופי התאורה מופעלים כתוצאה מקרני השמש בלבד ללא מתח חשמלי חיצוני.

7. עיצוב בהיר

טוב, כאן כבר לפי שיקול דעת והקו העיצובי. אבל עיצוב בהיר יותר כמו קירות בצבע לבן, ריצוף בהיר, ריהוט ואקססוריז בהירים בבית גורמים לתחושה של בית מואר יותר, מה שמייתר את הצורך להפעיל תאורה בזמנים מסויימים.

ויש עוד כמה המלצות לחיסכון בחשמל:

  • כיום ניתן להתקין פאנלים סולריים גם על הגג של הבית או הבניין כדי לייצר חשמל עצמי ולחסוך בעלויות נוספות.
  • כשלא צריכים תאורה, אפשר פשוט לכבות אותה. כך שאפשר להשתמש רק בתאורה שצריך לאותה נקודת זמן.

זה הכל.

תאורה חסכונית ואיכותית לבית ולגינה ניתן למצוא באחת הקטגוריות שלנו בתפריט. התאורה שלנו מתאימה לכל כיס ולכל עיצוב.