תאורה RGB - כל מה שצריך לדעת על גופי תאורה צבעוניים

תאורה RGB - כל מה שצריך לדעת על גופי תאורה צבעוניים

תאורה RGB אולי אחת מסגנונות התאורה המעניינים ביותר שכדאי להכיר ומשתמשים בה הרבה להארת חללים ואזורים שונים בבית או במקומות אחרים.

הנה מה שכדאי לדעת.

מהי תאורה RGB?

תאורה RGB (ראשי תיבות של Red, Green, Blue) היא תאורה צבעונית אשר משלבת את הצבעים אדום, ירוק וכחול כדי ליצור תאורה מתאימה. למעשה, הטלוויזיות והטלפונים הסלולאריים מורכבים מתאורה בשילוב כזה או אחר של 3 הצבעים הללו כדי לייצר את כלל הצבעים המוצגים. אגב, צבעים אלו מכונים גם צבעי בסיס במגוון הקשרים.

כדי להבין את המימדים, שילוב של שלושת הצבעים הללו על גווניהם הרבים, יוצרים מיליוני צבעים שונים. לכן אם יצא לכם לראות נורות, במיוחד נורות לד שהם צבעוניים, ככל הנראה הן נורות RGB בצבעים כאלו או אחרים.

הצבע של התאורה כפי שאנחנו רואים היא למעשה איך שאנחנו יודעים לקלוט את ערבוב הצבעים הללו.

תאורה RGB היא תוספת מעולה למגוון אזורים וחללים בבית. תוכלו להוסיף נורות במגוון צבעים כדי ליצור את האזור צבעוני יותר ומושך יותר.

כך למשל, תוכלו להוסיף סרט לד RGB בקישוט של סוכה, מתחת למדפים או לארונות, מאחורי ציוד אלקטרוני בחדר או בסלון, במרפסת שלכם או אפילו בגינה כדי לייצר אורות צבעוניים בקירוב של צמחים ועציצים.

אגב, חשוב להבדיל בין תאורה RGB לבין תאורה CCT. תאורה RGB היא תאורה צבעונית בצבע מסויים המורכב מאדום, ירוק וכחול. תאורה RGB היא הגוון המופק מתוך הנורה והיא יכולה להיות תאורה בגוון קר, גוון חם או גוון אור בינתיים.

תאורה RGB - יתרונות

אז למה תאורה RGB היא כדאית? הנה כמה סיבות:

חיסכון כספי - תאורה כזו היא לרוב תאורת לד (LED), מה שבעצם אמר כי באופן טבעי עלויות צריכת החשמל של הנורות יהיו נמוכות ביחס לנורות אחרות ומיושנות.

מגוון סגנונות - תאורה צבעונית בדרך כלל מגיעה במגוון סגנונות כמו גרלנדה, סרט לד או פרוז'קטורים או גופי תאורה בסוגים נוספים.

אפשרויות גמישות - תוכלו לעצב את האזורים והחללים המעניינים אתכם באופן מותאם אישית עם גמישות מירבית.

איך קונים גופי תאורה RGB?

באתר דיל תאורה יש גם תאורה בסגנון כזה. תוכלו להיכנס לאתר האינטרנט תאורה צבעונית באמצעות חיפוש המילה RGB בתיבת החיפוש, תוכלו לראות את סוגי גופי התאורה אשר יש להם את סוג התאורה הזו ולאחר כך תוכלו לבצע הזמנה.