סוגי תאורה לבית או לגינה - כל הסוגים ואיך להשתמש בהם בצורה נכונה

סוגי תאורה לבית או לגינה - כל הסוגים ואיך להשתמש בהם בצורה נכונה

תאורה עיקרית, תאורה משנית, תאורה להארה או תאורה ליופי, אילו סוגי תאורה לבית או לגינה יש ואיך משתמשים בהם בצורה נכונה? כאן כל התשובות.

התאורה נחלקת למספר קטגוריות שיש להכיר.

מהם סוגי תאורה?

כאשר מתכננים את התאורה לבית, חשוב להתייחס לכמה נושאים הקשורים למיקום הבית, העיצוב של הבית, מיקום החלונות, סוגי החללים ועניינים נוספים.

תארו לעצמכם אתם נכנסים לבית או לעסק עם חלונות סגורים ונורה אחת בודדה שבקושי מאירה את הסביבה הקרובה אליה. או מקרה נוסף בו אתם נכנסים לחדר בו התאורה כל כך חזקה ומסנוורת ואינה מתאימה לאווירה. אלו מצבים בהם נעשה שימוש לא נכון בתאורה ולכן חשוב להכיר אילו סוגי תאורה יש.

אנחנו נוהגים לחלק את התאורה ל-2 סוגים עיקריים: תאורה פונקציואלית, תאורת אווירה.

תאורה פונקציונאלית - 

תאורה פונקציונאלית זוהי התאורה העיקרית, המרכזית והישירה אשר נועדה לצורך הארה של חלל החדר. התאורה חשובה להתנהלות באופן שוטף וגם למטרות נוספות. התאורה העיקרית בדרך כלל מאירה חלקים נרחבים בבית שלנו.

התאורה הזו בדרך כלל בהירה מספיק כדי לאפשר לנו להתנהל ולבצע פעולות של עבודה או משימות. כמו למשל להכין אוכל, ללמוד או לעבוד.

התאורה הזו מתאימה במיוחד לאזורים כמו הסלון, המטבח, חדר העבודה, חדרי שינה ועוד.

תאורת אווירה - 

תאורת אווירה היא התאורה המשנית, הנוספת והמשלימה אשר מהווה חלק חשוב בעיצוב החלל או החדר בבית. התאורה המשנית מאירה אזורים ייעודיים ונקודתיים.

התאורה הזו בדרך כלל פחות בהירה כדי לאפשר לנו לבצע פעולות בלי הצורך להאיר את כל החדר. למשל בעת קריאת ספר, צפייה בטלוויזיה או במחשב ועוד.

התאורה הזו מתאימה לסלון, לחדר שינה, ואזורים ליצירת אווירה רומנטית ואינטימית.

הערה: יש הנוהגים לחלק את התאורה לסוגי משנה או לכמה סוגים אחרים בהתאם למתן הגדרות נוספות כמו תאורה ישירה, תאורה דקורטיבית, תאורה נקודתית וכד'. אך חשוב לציין כי כל אותם הסוגים משוייכים או לתאורה פונקציואלית או לתאורת אווירה.

חשיבות שילוב ואיזון סוגי תאורה

תאורה פונקציואלית משמשת לצורך הארה ותאורת אווירה נועדה כדי להשלים ולאפשר תאורה משלימה.

למעשה, חשוב מאוד לדעת איך לשלב ולאזן את 2 סוגי התאורה שציינו מקודם. המשמעות היא שלא כדאי לוותר על אחד מהם וכדאי למצוא את האיזון המתאים בין האזורים והכמות של גופי התאורה מכל סוג.

הצבה של יותר מדי גופי תאורה מסוג תאורת אווירה תגרום לכך שהבית שלכם יהיה חשוך מדי. מה שזה אומר שלא תוכלו להתנהל ביום יום בצורה נכונה כמו למשל הכנה של אוכל.

מצד שני שימוש רק בתאורה מסוג תאורה פונקציונאלית תגרום לכך שהבית שלכם יהיה מואר מדי. כלומר, לא תוכלו ליצור אווירה בה תרצו לצפות בסרט מבלי להאיר את כל הסלון לדוגמה.

גופי תאורה לפי סוג תאורה

אז איך לדעת איזה גוף תאורה מתאים לאיזה סוג תאורה? ובכן השאלה חשובה ויש לנו תשובה לכך.

סוג תאורה גופי תאורה
תאורה פונקציונאלית מנורות תלייה, צמודי תקרה, פאנל לדים, פרופיל מגנטי
תאורת אווירה מנורות שולחן, מנורות קיר, מנורות לילה, מנורות עמודה, גופי תאורה שקועים, פרופיל מגנטי, ספוטים

באתר דיל תאורה תוכלו למצוא מגוון גופי תאורה המתאימים לכל סוג תאורה שאתם צריכים לבית, לעסק או לגינה שלכם.