תחזוקת מאווררי תקרה - כל מה שחשוב לדעת

תחזוקת מאווררי תקרה - כל מה שחשוב לדעת

מאווררי תקרה הם המוצר הנפלא לשפר את זרימת האוויר בביתכם ולשמור עליו קריר יותר בקיץ וחמים יותר בחורף. עם זאת, חשוב לטפל במאווררי תקרה בצורה נכונה כדי שהם יחזיקו מעמד זמן רב ויעבדו בצורה חלקה.

טיפים לתחזוקת מאווררי תקרה

נקו את המאוורר באופן קבוע

אבקו את להבי המאוורר, הגוף והמנוע בעזרת מטלית יבשה. אם יש לכלוך או אבקה קשים להסרה, השתמשו במברשת רכה. 

הדבר החשוב ביותר שיש לעשות כדי לשמור על מאווררי תקרה תקינים הוא לנקות אותם באופן קבוע. אבק יכול לגרום למאוורר לעבוד קשה יותר ולכן הוא עלול להישחק מהר יותר. בנוסף, אבק יכול להצטבר בין להבי המאוורר ולגרום לרעש.

שמנו את המנוע

יש לשמן את המנוע של מאווררי תקרה לפחות פעם בשנה. השתמשו בשמן סיכה מיוחד למאווררי תקרה, ותהיו זהירים לא לשמן את להבי המאוורר. שמן המנוע מונע התחממות יתר על המידה ולכן הוא מחזיק מעמד זמן רב יותר.

בדקו את הברגי המאוורר

ודאו שהברגים המחזיק את המאוורר במקום הדוקים ואינם רופפים. אם יש ברגים רופפים, הידקו אותם בעזרת מברג. ברגי מאווררי תקרה עלולים להשתחרר עם הזמן עקב תנודות המאוורר. חשוב לוודא שהברגים הדוקים כדי למנוע מהמאוורר ליפול.

בדקו את הכבלים

ודאו שהכבלים של המאוורר אינם פגומים או רופפים. אם יש פגמים או כבלים רופפים, יש להחליף אותם. כבלי מאווררי תקרה עלולים להינזק עם הזמן עקב תנועות המאוורר. חשוב לוודא שהכבלים תקינים כדי למנוע מהמאוורר ליפול.

טיפים נוספים

אל תנקו את המאוורר כשהוא פועל. ניקוי מאוורר עובד עלול להיות מסוכן. הלהבים מסתובבים במהירות גבוהה ויכולים לגרום לפציעה.

אל תנסו לתקן את המאוורר אם אתם לא בטוחים מה אתם עושים. אם אתם לא בטוחים איך לתקן את המאוורר, פנו לחשמלאי מוסמך.

אם יש לכם שאלות או חששות, פנו לחשמלאי מוסמך. חשמלאי מוסמך יוכל לתת לכם את העצות הטובות ביותר לתחזוקת מאווררי תקרה.