כיום בבתים צמודי קרקע ניתן למצוא גינות מושקעות ומטופחות, אשר הושקעו בהן הרבה מאוד זמן ומאמצים על מנת להפוך אותן לנעימות למראה ולשהייה במרחב החיצוני של הבית.

כדי שהגינה תבלוט במלוא יופייה, יש לחשוב על החלק השני של היום וזהו הלילה, שבו אין תאורה וגינה חשוכה היא גינה שלא נעים להיות בה, מה גם שנדרש לחשוב על הצד הבטיחותי של השהות והמעבר בגינה כדי לא לרמוס את הצמחייה וגם להרגיש בטחון בעזרת תאורה שלא תשאיר חלקים חשוכים וזוהי בעצם המטרה העיקרית כדי שיהיה אפשר לשהות בה בשעות החשיכה.

ישנם מספר סוגי תאורת חוץ שכדאי לשקול את שילובם בעת שבוחרים תאורה לגינה:

תאורה צמודה למבנה – בית או חומה, אשר נותנת תאורה היקפית נעימה ומזמינה וגם תוחמת את אזור הגינה ומעניקה תחושת בטחון.

תאורה סולארית לגינה – תאורה אשר נטענת במהלך שעות היום ומאירה בלילה. חסכונית מאוד בחשמל ולרוב מגיעה עם התקנה קלה וללא צורך בציוד מיוחד, מגיעה בדמוי דוקרנים ובעיצובים מיוחדים.

תאורת רצפה – מומלצת על מנת להאיר שבילים בגינה שלכם או את השביל ההיקפי סביב הבית. שומרת על הבטיחות שלכם על מנת שתראו את הדרך בבטחה בשעות החשיכה, לרוב מדובר על תאורה קטנה שמגיעה בגווני לבן או צהוב.

תאורה צמודת תקרה – לרוב מדובר על גופי תאורה שיותקנו בפרגולה וייתנו את מירב האור בגינה שלכם ויאירו את אזור הישיבה העיקרי שלכם. ישנם סוגים רבים, העשויים מחומרים מגוונים ומגיעים בשלל עיצובים כך שתוכלו למצוא את ההתאמה המושלמת עבור העיצוב שלכם.

תאורה דקורטיבית – לרוב סוג התאורה האחרון אותו בוחרים, משום שתאורה זו נועדה להאיר אלמנטים מסוימים בגינה שלכם בצורה שתחמיא לעיצוב הכללי ותוסיף עניין. גופי תאורה אלו לרוב יהיו בעלי עיצוב מיוחד.

חשוב מאוד בבואכם לבחור את התאורה המתאימה לגינה שלכם, שאתם משתמשים בגופי תאורה שהינם עמידים למים ומיועדים לשימוש באזורים חיצוניים לבית, זאת על מנת לשמור על הבטיחות שלכם וגם שלא תגרם לכם עוגמת נפש, שכן אם הגופים לא עמידים במים הם יחלידו ויהרסו במהרה